keskiviikko 5. lokakuuta 2011

Hong Kong 2-3/6

HOI! Mistähän tätä kaikkea alkaisi purkamaan.

Noh, kolme päivää ja varmast 30 kilsaa takana. Nähty on vaikka mitä. A:lle metsästettiin ensimmäiset 3 päivää pyyhettä. Eteen tuli kaikennäkösiä kauppoja, muttei sellasta mistä löytys pyyhe, on se kumma. Mut eilen illalla sitten tärppäs, kyseinen tuote löytyi ruokakaupasta. Joten nyt voi käydä suihkussa, oliki jo korkee aika :D

Metrolla on ajeltu pitkinpoikin, ja liikkuminen on kyllä helppoa. Välillä eijo mitää hajua missä ollaan, mutta metroon kun hyökkää niin heti pääsee kartalle. Ajelusta joutuu pulittamaan about 0.5-1€ per suunta, eli eijo hinnalla pilattu tota touhua. Näitten metrosysteemissä on noin 6 eri linjaa, ja ne kattavat suunnillee koko mestan. Esimerkiks hotellilta pääsee yhdellä vaiholla takas lentokentälle ku sen aika koittaa. Mutta ei mennä siihen ihan vielä.

Eilinen päivä tosiaankin meni paikkoja ihmetellen. Aamulla herättiin kympin aikaan ja suunnattiin keskustan alueelle. Pikku moka kävi metrolla ajamisessa ja päädyttiin sitten Hong Kong islandille, eli tonne saaren puolelle.
Siellä sitten ihmeteltiin pilvenpiirtäjiä ja hörpittiin starbucksin kahveja. Näiltä mestoilta suunnattiin takas omille kulmille ja kierrettiin jos jonkin sortin putiikkeja. M:lle tarttu matkaan uudet tossut ja A:lle muutama huurteinen olut :D

"nami nami mitä lihoja" ja itse teurastajaki vaanii taustalla.
Huomattiin että jokaisen Hong Kongilaisen haaveammatti aikuisena on olla pahvinkerääjä, koska niin monet vanhemmat ihmiset tekevät sitä :D

Päivälliseksi mentiin syömään isoon FoodCourt ravintolahässäkkään, jossa on monia erilaisia ruokapaikka mahdollisuuksia. Valittiin hetken tuskailun jälkeen paikka, josta sai nuudeliruokia. Työntekijä läväytti tiskiin molemmille nuudelikeitot, jota syötiin TIKUILLA ja pienellä kauhalla. Kyllähän siinä molempia hieman hävetti ja hikoillutti, kun sähellettiin niiden tikkujen kanssa. Ei liukasta ja löllyvää nuudelia voi syödä tikuilla herranjumala...Olisi pitänyt pari kuukautta harjotella niiden käyttöä, ennen ku tänne lähti! :D Harvassa paikassa näkee haarukoita ja veitsiä. Luikittiin noloina pois paikalta "syötyämme" ja jatkettiin matkaa. Illalla käytiin kattomassa Symphony of lights valoshou, joka osottautu SUUREKSI PETTYMYKSEKSI. Kuvista voitte verrata edellisen illan näkymään.

Hinnoista, joiden alkutietojen mukaan piti olla korkeita, pitää sanoa että ei ihan pidä paikkaansa. Kuten aijemmin sanottu, liikkuminen on halpaa. Ruokailu kahdelle maksaa noin 7€, tässä siis kaksi ateriaa ja juomat, tietenkin jos osaa valkata oikeen mestan. On noita hienompia ja tottakai kalliimpia rafloja joka kulmassa. Kulmakiskasta kaks 0.5l bissee yhdellä eurolla, ja kaupasta litra viskiä kaheksalla eugenilla. Nämä siis tärkeimmät hintatiedot suomalaisille. Vaatteet ovat hitusen halvepia verrattuna Suomen hintoihin, aidot penalasit sen 100€ ja airforce ygöset 65€.

Sikamageet luurit merkkiä Pioneer

Iphonesta pöytäpuhelin :D

Jokatoinen kauppa on kultakauppa, ei muuta kun kulta rahaksi eheh.

Tää aamu meni pikkasen blörinäks kun herättiin vasta puolen päivän aikaan. Liekö ollut univelkaa tai jetlaakii. Ensimmäiseks sitte suunnattiin naapuri korttelissa olevaan leipomoon josta napattiin kahvit ja 4 zibaletta erilaisia leivoksia (hinta yht. 4€) ja mentiin puiston kulmaan napostelemaan niitä ja suunnittelemaan päivän ohjelmaa. Siinä sitten päätettiin että hypätään metroon ja todettiin "mennään johonkin" :D Harhailtiin jossakin lähiössä vuorien juurella tunnin verran, jonka jälkeen täräytettiin metrolla Hong Kong islandille.

Huikee aamupala, pekonijuustopekonipaistoshässäkkä.

Vähä kuitui että irtoo kakka.

Sylkeminen on pahasta, elä syleskele.

Jos koiril on kaupassa huonot oltavat...

... niin sieltä kun pääsee, elämä helpottuu.
Saarella loikattiin kakskerroksiseen raitiovaunuun, huristeltiin pitkin kyliä ja kateltiin maisemia. Tää kyyti on kyllä loistava, hinta minne tahansa on 0.2€. Raitsikan kyydistä väijyttiin missä näkyisi sushi rafla. Tovin jälkeen sellanen sattukin kohalle ja hypättiin pois kyydistä. Ei muuta ku ovesta sisään. Ruokalistassa oli 195 erilaista annosta, joten valkkaaminen oli kohtalaisen hankalaa. Tänään tikuilla syönti ei tuottanut enää samanlaista tuskan hikeä otsalle kuin eilen :D. Safkattuamme suuntasimme kohti kotikulmia kirjoittamaan tätä ja hieman freesaamaan itseämme illan menoja ajatellen.

Kyllä tälläsel nurmella tohtii aamujuoksut vetästä.

GRRRREAT SUSHI!

Times Square Hong Kong

- A&M

Annemari kirjoitti...

Ei vitsi, koittaa vaan miettiä mikä siellä fiilis, täällä tuntuu NIIN kaukaiselta ajatus tuollaisesta. On niin erilaista ja hurjasti nähtävää teillä! No, onhan meillä Stokkalla Hullut Päivät.... :D

Kaikilta kamalasti terkkuja!!!

Rakkauvella,
Annemari

G´Pau kirjoitti...

G´Day Mate! Mä en ala...tahtoo maailmalle!! Tää blogi kuvineen ja kertomuksineen on NIIN hyvä juttu :) Tosin aiheuttaa "pientä" matkakuumetta...tällä hetkellä kun sitä on ihan muusta syystä :D Mycoplasmabaketeeri kiusaa keuhkojani..no kuurin sain. Nauttikaa joka solulla ja systeemillä!!!!!

Riitta kirjoitti...

Matkakuume alkaa nousta uhkaavasti blogia lukiessa. Kuvat ovat hyviä ja teillä on mukava tapa kertoa tapahtumista. Odotan innolla seuraavia juttujanne :-)

Antoisia loppupäiviä Hong Kongissa!

rakkauvella Äitiliini

Kake kirjoitti...

Ihania kuvia ja juttuja!! Voi,että.. nauttikaa!! :) Ootte ihania!

Kaekella rakkaavella: Kake

kaijaleena kirjoitti...

Hei vaan täältä kaukaa...............Iisalmesta ! ;)
Todella upeita maisemia,-kuvia ja etenkin matkakertumuksen kokemukset tosi huippuja!!
( siis kirjoitettu hyvin elävästi,voi vaan kuvitella..)
No, täällä elo hyvin kotoisaa ja turvallisen tasaista ja parasta aikaa jo porkkanalaatikot uunissa ;)